Tunesien 2001

Det var ferie, vi sad der hjemme, vejret var dårligt og vi kedede os lidt.

Så sagde jeg til Daniel, lad os tage en afbudsrejse og komme ned til varmen.

Det lyder godt var svaret fra ham og så gik vi ind på tekst-tv og ledte efter en rejse.

Der var ikke så meget at vælge imellem, så da vi fandt en til Tunesien slog vi til, der blev ringet til rejseselskabet og så var det i orden.

Det var første gang at vi tog en afbudsrejse og det var med uspeciferet hotel, så vi var meget spændte på hvad der ventede os.

Husk at der er masser af

spændende informationer om

Sousse i rejseguiden.

Da vi stod i lufthavnen i Monastir fik vi af vide at vi skulle bo på et hotel midt i Sousse som ikke var i deres katalog, straks tænkte vi at de nok havde fundet et rigtigt skod hotel til os, så spændingen blev endnu større.

Vi kom med bussen ud til hotellet og da vi så det åndede vi lettet op, det var jo ikke et hul i jorden men et ganske fint hotel med pool, bar og restaurant. Værelserne var også fine, så til de penge vi havde betalt for rejsen kunne vi absolut ikke forlange mere.

Her vurderer jeg rejsen som jeg oplevede den.

Jeg bedømmer : Rejsemål, overnatningssted, rejsebureauet og den samlede oplevelse.

Jeg giver karakter på en skala fra 1 til 5.

Rejsemål :

Sousse, Tunesien 4

Hotellet :

Rejsebureauet :

Spies 3+

Rejseoplevelse :

Samlet set 4

Vi skulle være her i en uge og tiden skulle bare bruges på at slappe af. så vi blev i byen, men der var også rigeligt at se og opleve.

Vi tilbragte rigtig mange timer i byens Medina, som er et stort net af snørklede små gader fyldt med små forretninger som sælger simpelthen alt hvad man kan tænke sig, det var meget spændende at gå på opdagelse her for man viste aldrig hvad der var og hvordan der så ud rundt om det næste hjørne.

Vi var også på stranden et par gange og så var vi ude at køre i tuk-tuk, som er små 3 hjulede knallerter med et lad til passagerer, det var næsten lidt for spændende at køre med dem når de snoede sig igennem den stærke trafik med høj fart.

En eftermiddag kom et andet par fra hotellet hen til os og sagde at de var blevet inviteret hjem til en tunesisk tæppehandler for at spise aftensmad samme dag, de ville meget gerne, men spurgte om ikke vi ville med, for at vi kunne være nogen flere sammen hvis der skulle ske noget. Vi besluttede at tage med for det kunne være en stor oplevelse at se et ægte tunesisk hjem og se hvordan de boede.

Senere blev vi så hentet på hotellet af tæppehandleren og kørte hjem til ham, hvor kone, børn, onkler og forældre ventede på os i en lille 3 værelses lejlighed, det viste sig at de boede der alle sammen.

Der blev serveret Couscous, som er tunesiens nationalret, det smagte rigtig godt men aldrig før i mit liv har jeg fået noget som var så stærkt, det var helt vildt og der blev drukket litervis af vand til, for at slukke bare lidt af branden i halsen.

Vi havde en dejlig aften og da vi var klar til det blev vi kørt tilbage til hotellet, en stor oplevelse rigere.

Ved brug af siden accepterer du at vi anvender cookies for at forbedre din oplevelse - Copyright 2009-2017 - jancassoe@gmail.com
Lav din egen hjemmeside med mono.net