Norge 2008

Vi har tidligere været i norge i 2000, dengang boede vi i en skihytte ved byen Lifjell, men der er desværre ikke taget nogle billeder på den tur.

Nu skulle vi altså afsted igen, denne gang havde vi lejet et sommerhus (hvis det da hedder det i norge i januar) Det lå ude midt i ingenting ved en sø der hedder Laglim i det område i Norge der hedder oppland.

Vi glædede os til at komme afsted for det var noget tid siden at vi sidst havde været i Norge. Vi skulle sejle tidligt så vi valgte at køre til Frederikshavn dagen før og så overnatte der.

Op om morgenen og ned til færgen, så sejlede vi afsted, alt gik fint. Vi kom til Larvik og begyndte at køre, stadig gik det fint, så blev det mørkt, vi kom til stedet hvor vi skulle dreje fra hovedvejen og ind på de små veje, så gik det ikke så fint længere.

Det sneede kraftigt, var mørkt og vi anede ikke hvor vi var. Jeg stoppede og vi spurgte om vej, det er lige der sagde de.

vi kørte til "lige der" men hvor var huset. Vi måtte ind og spørge om vej igen, denne gang pejede de tilbage hvor vi kom fra og sagde det er lige der.

Nu var vi lidt sure men vi kørte da hen til "lige der" der var stadig ikke noget hus.

Nu var vi både lidt sure og meget trætte og besluttede at vi jo måtte spørge endnu en gang, og så skete det, lige der midt i det der lignede en stor snedrive, der lå huset, ENDELIG.

Det var et kæmpe mas at få alting båret ind i huset, husk på at alting er dyrt i norge, så vi havde rigtig meget med hjemmefra, og for at gøre det hele endnu sværere skulle det hele slæbes igennem en halv meter sne.

Her vurderer jeg rejsen som jeg oplevede den.

Jeg bedømmer : Rejsemål, overnatningssted, rejsebureauet og den samlede oplevelse.

Jeg giver karakter på en skala fra 1 til 5.

Rejsemål :

Novasol 3

Rejseoplevelse :

Samlet set 4

Da vi endelig havde fundet os tilrette sagde jeg at vi i morgen skulle finde et sted at handle til hele ugen og så skulle vi absolut ikke ud at køre mere før end at vi skulle hjem.

Da vi vågnede næste morgen og kiggede ud af vinduet kunne vi næsten ikke tro vores egne øjne, det der aftenen før havde udviklet sig til det rene helvede, havde pludselig i løbet af natten forvandlet sig til det smukkeste snelandskab og de mest vidunderlige fjeldudsigter man kunne tænke sig.

Vi skyndte os at få noget morgekaffe, komme i noget tøj og så ud at gå en tur imens at kameraret ikke stod stille i et sekund.

Da vi kom tilbage besluttede vi os for at nu skulle vi ud og finde et sted at handle, så vi fandt bilen i snemængderne fik den gravet fri og kom afsted. Det viste sig at der faktisk ikke var ret langt og det gik jo nemt nok, så jeg trak mine ord fra aftenen før i mig igen og vi købte bare det vi manglede så kunne vi jo altid køre igen senere på ugen.

Det blev en fantastisk uge med naturoplevelser som vi aldrig havde haft før, Jeg vil i fotoalbummet prøve at genskabe det, men lover ikke at det lykkes.

Alt gik godt lige ind til den morgen vi skulle hjem igen, det havde sneet hele natten og den halve meter sne der var da vi kom var nu blevet til over 1 meter.

Vi var heldigvis startet i god tid, bilen sad uhjælpeligt fast og der gik en time med naboers hjælp før end at den kom fri.

Vi begyndte stille og roligt at køre, men det sneede så kraftigt at vi intet kunne se så vi nåede ikke mere end højst 1 km før vi havnede i en drive og sad lige så fast som da vi startede.

Der gik igen en halv time, så kom der en sneplov, han hjalp os fri og vi kunne nu køre i det spor han havde lavet.

Vi nåede færgen, endda i rimelig god tid.

Kanon ferie.

Ved brug af siden accepterer du at vi anvender cookies for at forbedre din oplevelse - Copyright 2009-2017 - jancassoe@gmail.com
Lav din egen hjemmeside med mono.net